werkwijze

 

  • 1_ kennismaking en briefing
    Matchen we met elkaar en zitten we op 1 lijn? Een goed gesprek waarin de aard en de omvang van het project wordt vastgesteld is het fundament voor een goed resultaat. De informatie uit dit gesprek gebruik ik vervolgens om een plan van aanpak en een offerte op maat te maken.
  • 2_ oriëntatie en inventarisatie
    We gaan samen van start! We brengen de boodschap (missie, visie), doelen, doelgroep en concurrentie van het bedrijf zorgvuldig in kaart. We bepalen welke communicatie-middelen aansluiten bij de doelen die we willen behalen binnen het budget.
  • 3_ concept-, schets- en ontwerpfase
    Op basis van het gesprek en de inventarisatie maak ik de eerste schets-ontwerpen. Hierbij experimenteer ik o.a. met lettertypen, vormen, kleuren, papierformaten etc. Door regelmatige terugkoppeling blijft de klant in deze fase nauw betrokken.
  • 4_ presentatie
    Op basis van alle feedback en eigen expertise, combineer ik de beste schetsen tot één ontwerp. Deze presenteer ik tijdens een eind- en totaal presentatie. In veel gevallen is dit ontwerp gelijk goed, doordat het ontwerp tot stand is gekomen door hechte samenwerking met de klant.
  • 5_ afronding
    In de laatste fase van het designproces worden de puntjes op de i gezet en wordt alles zorgvuldig gecheckt. Om uiteindelijk tot een tastbaar product te komen zal ik, indien gewenst, een externe partij inschakelen zoals een drukkerij.